Artykuły i porady

Jak schudnąć po 40-tce ???

W zasadzie odpowiedź na to pytanie mogłabym podsumować jednym zdaniem :

TAK SAMO JAK W WIEKU 20-30 CZY 50 -60 🙂

Podstawowe zasady są takie same i dla 20 latka i dla 40 latka :

  • deficyt kaloryczny
  • jedz odpowiednią ilość białka (zalecana ilość to od 1,8 do 2,2 g na kg masy ciała )
  • zadbaj o nawodnienie ( wypijaj co najmniej 2 litry wody)
  • jedz dużo warzyw ,staraj się dodawać je do każdego posiłku
  • zadbaj o swoją aktywność w ciągu dnia ( np. zamiast windy wybierz schody, dużo spaceruj, zaparkuj samochód trochę dalej i przejdź resztę drogi pieszo )
  • zadbaj o regenerację o sen (śpij minimum 7 godz. dziennie )

Często osoby starsze ode mnie mówią : Tobie jest jeszcze łatwo ,ale z wiekiem metabolizm zwalnia, zobaczysz ,że będzie Ci trudno jak będziesz w moim wieku … i słyszałam to gdy miałam ponad 20 lat i słyszę cały czas do tej pory 😉 Prawda jest jednak taka,że podstawowa przemiana materii spada zaledwie o 1-2 % na każde 10 lat . Wynika to z tego,że spada m.in ilość naszych mięśni i masa organów . Dla przykładu gdy PPM dla statystycznej kobiety w wieku 20 lat wynosi 1500 kcal to w wieku 40 lat będzie wynosiła w najgorszym wypadku 1470 kcal – czy to jest aż tak duża różnica, by za brak efektów obwiniać metabolizm ? – chyba sama przyznasz,że nie 🙂

Powodów stojących za tym ,że trudniej Ci schudnąć może być to , że gdy jesteś starszy masz więcej obowiązków dnia codziennego i trudniej zadbać Ci o odpowiednią aktywność i zdrowe odżywianie .

Wiek to nie wymówka – w każdym wieku możesz osiągnąć sukces 🙂

komentarze 2

Pozostaw odpowiedź admin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *