Artykuły i porady

Jak dieta może wpływać na stan skóry ?

Ładna promienna cera jest prawdziwym barometrem naszego zdrowia. To na naszej twarzy najszybciej pojawiają się oznaki zmęczenia , stresu , nieodpowiedniego odżywiania. Na pewno każdej z Was zależy, by wyglądać na szczęśliwą , zdrową i wypoczętą . Przygotowałam więc dla Was garść wskazówek , które pomogą Ci zaopiekować się sobą jak najlepiej i z radością patrzeć na odbicie w lustrze 🙂

Najważniejszym elementem zdrowego wyglądu jest zadbanie o prawidłowe nawodnienie naszego organizmu. Twoje ciało składa się w ponad 70 % z wody , więc już samo to świadczy o tym ,że woda jest bardzo ważna. Jeżeli jeszcze nie dbasz o prawidłowe nawodnienie organizmu i codzienne picie odpowiedniej ilości wody , koniecznie to zmień i zacznij już dzisiaj pić wodę świadomie w trosce o własne zdrowie i dobre samopoczucie. Jeżeli zaczniesz wypijać minimum 2 litry wody dziennie oczywiście nie na raz ,ale systematycznie przez cały dzień szybko zauważysz różnicę . Jeżeli picie wody jest dla Ciebie problemem nie lubisz smaku wody bez żadnych dodatków smakowych zawsze możesz spróbować pić wodę z dodatkiem plasterka cytryny czy listkiem mięty 😉 Zapamiętaj by pić wodę regularnie a nie dopiero w momencie w którym poczujesz duże pragnienie. Pragnienie jest sygnałem,że Twój organizm jest już mocno odwodniony a do takiego staniu nie powinno się doprowadzać . Osobom początkującym , które jeszcze nie mają nawyku regularnego picia wody pomagają wszelkiego rodzaju bezpłatne aplikacje , które przypominają i monitorują ilość wypijanej wody. Może warto być zainstalowała sobie taką aplikację w telefonie ? Obecnie jest bardzo dużo bezpłatnych aplikacje tego rodzaju i bez problemu możesz wybrać coś dla siebie.

Wprowadzenie olei roślinnych do naszej codziennej diety to kolejny element o który powinniśmy zadbać . Często gdy w trosce o naszą sylwetkę ograniczamy ilość spożywanych kcal to ograniczamy maksymalnie spożycie zdrowych tłuszczy a to jest bardzo duży błąd, gdyż narażamy się na niedobód zdrowych NNKT , a także witamin rozpuszczalnych w tłuszczach ( witaminy A,D,E,K) które korzystnie wpływają na naszą cerę. Pamiętajmy zatem by włączyć do swojej diety zdrowe orzechy, pestki oraz oleje roślinne bogate w kwasy OMEGA czyli np. oliwa z oliwek ,olej rzepakowy , olej lniany spożywane na zimno by były jak najbardziej wartościowe. Zawsze kupujmy te oleje wysokiej jakości , nierafinowane i zimnotłoczone. Zdradzę Ci taki mój patent na spożywanie olejów często dodaję np. łyżkę oliwy z oliwek na talerz z gotową już potrawą i pomimo,że nie lubię oliwek to nie wyczuwam ich w smaku jedzenia a je spożywam i działają pozytywnie na moje zdrowie 🙂 Bardzo ważne są również kwasy Omega3 , które również powinniśmy wprowadzać do naszej diety aczkolwiek raczej nikt nie spożywa tylu ryb ,aby zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na ten składnik , więc ja od lat stosuję u siebie i swojej rodziny suplementację najwyższej jakości o potwierdzonym działaniu zdrowotnym.

Witaminy z grupy B, to kolejny element , którego nie może zabraknąć w naszej codziennej diecie. Naturalnie witamy te występują w kaszy gryczanej (najlepiej niepalona), ryby , groch , fasola , nasiona słonecznika, orzechy włoskie, więc warto włączyć te produkty do naszej diety.

Warzywa i owoce to bomby witamin i mikroelementów i należy spożywać je codziennie. Ja zawsze stawiam na różnorodność i staram się spożywać jak najwięcej różnorodnych warzyw i owoców i dodawać je do każdego posiłku .

Jeszcze jednym elementem mającym ogromny wpływa na stan naszej cery chociaż już niezwiązanym z dietą jest SEN , ale to już temat na oddzielny artykuł , które niebawem również napiszę .

Wiemy już co wpływa pozytywnie na stan naszej cery ,więc warto też wspomnieć co ma wpływ negatywny i co należy ograniczyć. Przede wszystkim warto spożywać jak najmniejsze ilości słodyczy , alkoholu , fast foodów , unikaj również nadmiaru soli i ostrych przypraw .

A na koniec przygotowałam infografikę dla wzrokowców z podsumowaniem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *