Artykuły i porady

14 sposobów na szybszą przemianę materii

Chcesz spalać więcej kalorii ? Szybciej schudnąć ? Chciałabyś ,aby Twój trening szybciej przynosił oczekiwane efekty ?

Na początek zastanów się i odpowiedz sobie szczerze na pytanie od jak dawna pokonujesz ten sam dystans w tym samym tempie albo sennie , powoli spędzasz 30 min na orbitreku ?Dziwisz się później,że przecież ćwiczysz a efektów nie widzisz 🙂 Twoje mięśnie pewnie już dawno zapomniały co co jest zmęczenie a co za tym idzie brak efektów w postaci przyrostu siły i masy mięśniowej oraz brak poprawy kondycji.
Twoje ciało nie wzmacnia się, nie ujędrnia i waga nie spada a czasami nawet rośnie.

7 trików do wykorzystania w treningu kardio dla poprawy metabolizmu.

1 . Wyznacz sobie konkretny cel.

O wiele łatwiej trenować dążąc do określonego celu np.przebiegnę ciągłym biegiem 5 km w 30 min , czy dążę do 1 godziny ciągłego biegu niż robić coś bez żadnego planu i bez podnoszenia poprzeczki.

2. Zamień poziom na pion

Zapamiętaj biegając czy chodząc na bieżni spalisz znacznie więcej kcal gdy podniesiesz poziom nachylenia bieżni a w terenie nie będziesz unikał górek 🙂 Tak samo wybierając się na urlop w góry łatwiej utrzymasz formę niż spędzając wakacje nad morzem czy jeziorem 😉

3. Kup zegarek z pomiarem tętna

To bardzo pomocny gadżet , który monitoruje codziennie Twoja aktywność i motywuje Cię do wysiłku. Ze statystyk łatwo możesz wyciagnąć wnioski czy Twoja aktywność jest wystarczająca

4. Pokochaj interwały

W zależności od poziomu Twojego wytrenowania wprowadź dwa lub trzy razy w tygodniu zamiast tradycyjnego kardio trening interwałowy, pozwoli Ci to na oszczędność czasu a zarazem zwiększeniu ilości spalonych kalorii .

5. Szukaj urozmaicenia

Często zmieniaj trasę biegu lub marszu czy maszynę na siłowni . Nawet w trakcie jednej sesji kardio możesz wykorzystać kilka różnych maszyn np po 10 min na rowerze, bieżni i orbitreku.

6. Wykorzystuj wiedzę innych bardziej doświadczonych osób .

Jeżeli trenujesz sama raz na jakiś czas wybierz się na jakieś inne zajęcia grupowe . Poznasz inne ćwiczenia i inne rodzaje aktywności , zmusisz mięśnie do innego typu wysiłku.

7. Odpoczywaj

Przynajmniej jeden dzień w tygodniu zaplanuj na odpoczynek . Regeneracja jest bardzo ważna w procesie kształtowania sylwetki.

Trening siłowy 4 spopsoby na przyspieszenie metabolizmu

1.Podziel swój trening na partie

Zamiast trenować na każdym treningu całe ciało wykorzystując od dawna ten sam plan FBW , spróbuj treningu góra-dół lub push-pull-legs

2. Zmieniaj liczbę serii i powtórzeń i dźwigaj więcej

Zaskakuj swoje mięśnie , sukcesywnie zwiększaj obciążenie . Obciążenie dobieraj tak ,aby wykonanie dwóch ostatnich powtórzeń przychodziło Ci z trudem.Tylko wtedy wzmocnisz mięśnie i poprawisz proporcje mięśni i tłuszczu w ciele oraz podniesiesz spoczynkowe tempo metabolizmu. Drogie kobiety nie bójcie się ciężarów , nie będziecie wyglądać jak kulturystyki macie na to za mało testosteronu 😉

3. Ćwicz inaczej , raz na 6-8 tygodni zmieniaj plan treningowy.

W każdym ćwiczeniu nawet jak jest ono na tą samą partię mięśniową Twoje mięśnie pracują jednak nieco inaczej . W związku z tym wzmocnieniu ulega więcej włókien mięśniowych a tym samym szybciej rozwija się masa mięśniowa.

4. Zwolnij , przyspiesz , zmieniaj tempo

Zamiast powtórzeń wykonywanych w stałym tempie , możesz szybciej wykonać pierwszą fazę ruch natomiast powrót do pozycji wyjściowej wykonuj wolniej.

3 triki uniwersalne

1.Dołącz do innych

W grupie łatwiej zmotywować się do aktywności , zostań członkiem lokalnego klubu , albo zapisz się na zajęcia grupowe. Poznasz nowych ludzi , ich sposoby na fitness oraz zdobędziesz motywację by nie odsatwać od reszty 😉

2. Spróbuj czegoś nowego

Zapisz się na zajęcia typu joga , pilates, mobility, streching nawet jeżeli nie pociągają Cię tego typu zajęcia. . Wzmocnisz dzięki nim mięśnie tułowia i poprawisz elastyczność ciała , co zaowocuje lepszą techniką ćwiczeń siłowych i zapobiegnie kontuzjom.

3. Miej swoje cele w zasiegu wzroku .

Umieść sobie kartkę z wypisanym celem i powieś ją na lodówce lub w łazience przy lustrze . Gdy każdego dnia kartka będzie przypominać Ci o Twoim celu łatwiej się zmotywujesz do działania 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *